Dünya'yı etkisi altına alan COVİD19 salgını kapsamında adeta Dünya düzeni değişti. Karantina dönemlerinde hemen hemen bütün sektörlerde aksamalar meydana geldi. Bu aksamalardan eğitim sektörü de çok fazla etkilendi. Bu süreçte kuşkusuz öğretmenlere daha fazla iş yükü bindi. Ekran başında öğrencileri derste tutabilmek, onlara yeni bilgiler vermek için canla başla çalıştılar. Okullar açıldı sorunlar çözüldü mü? Tabi ki de Hayır!
Okulların açılmasıyla birlikte yeni eğitim öğretim yılında pandemi şartları altında yüz yüz eğitim vermeye başlanıldı. Fakat unutulan bir sorun vardı. Bir buçuk yıldır evde olan öğrencilerin psikolojisi ne durumdaydı?
Öğrenciler okula uyum sağlamakta zorlanıyor
Öğretmen Ağı’nın Genel Koordinatörü Buket Sönmez, davranış biçimleri farklılaşan öğrencilerle ilgili gözlemlerini şu şekilde aktarıyor:
''Çocuklar da ciddi davranışsal problemler var. O yaş grubunun iniş çıkışlarını yönetebilirsiniz. Ancak, öğretmenlerden gelen geri dönüşlerden anlıyoruz ki davranışsal sorunları yönetilemeyecek noktaya gelmiş olabiliyor. 1'inci sınıfın ilk dönemini yaşayan çocuklar, 3’üncü sınıf olarak döndüler. Sınıf içi akademik ortam bir öğrenme yeri ancak koridorlar daha büyük öğrenme yeri. Sınıf dışındaki ortamlarda akranlarıyla beraber vakit geçirirken çocuklar kurallara uyma konusunda sorun yaşıyor. İki yıllık eksiklik var. Öğretmenler, akademik sorunlardan çok sosyal, duygusal öğrenmede geri kalmışlığın ciddi sorunlarını yaşıyor. Velilerle doğru zeminde ilişki kurma noktasında da sıkıntılar var. Veliler öğrenme eksikliklerine kilitlenmiş durumda. Ancak çocukların sosyal duygusal gelişimini görmekten uzaktalar. Çünkü, onların da önünde sınav bariyeri var.'' şeklinde konuştu.
Uzaktan Eğitimin Öğrencilerde Bıraktığı İzler de Göz Ardı Edilemez
Bir buçuk yıldır uzaktan eğitim kapsamında öğrenciler ve öğretmenler derslerini dijital ortamdan yürütmek zorunda kaldılar. Derslerin dijital ortamda yürütülmesi kapsamında amaç, öğrencilere fayda sağlanması olduğu kanısına varıldı. Peki faydanın yanında bu süreç öğrencilere ne gibi zararlar verdi. Öğretmenler ise bu durumu şöyle anlatıyor:
''Bireyselleşmişler, bilgisayara alıştıkları için göz teması kuramıyorlar, yazmayı unutmuşlar, sosyal ilişkiye açlar ama bir yandan da duygusal ve sosyal gelişimleri yavaşlamış, ödev yapmakta zorlanıyorlar, takım çalışmasına alışamadılar, dikkatleri azalmış...''
Bütün Bunların Yanı Sıra Okullarda Hijyen Sorunları
Bakanlığın önlemler alındığını açıklamasına rağmen öğretmenler bazı okullarda hijyenin sağlanması konusunda ciddi eksiklikler olduğunu dile getiriyor. Vakaların artması, kapanan sınıflar, temaslı olarak tanımlanan öğrenciler, PCR testleri gibi birçok unsurun koordinasyonunda zorluklar yaşanıyor.