Bakan Özer: "Bu anlayıştan hareketle dil becerilerinin gelişiminin önemi de göz önünde bulundurarak Türkçe ve İngilizce dersleri için sınıf düzeyinde süreç değerlendirmeye yönelik etkinlik kitapları ve bu kitapların kullanımında öğretmenlere rehberlik etmek amacıyla öğretmen kılavuz kitaplarından oluşan setler hazırlamaya başlamıştık. Türkçe ve İngilizce dersleri için ilk kez hazırlanan 2. sınıf düzeyinde etkinlik kitapları ve öğretmen kılavuz kitaplarından oluşan yardımcı kaynak setleri tamamlandı ve yeni eğitim-öğretim yılından itibaren okutulmaya başlanacak. Bunun yanında 3. ve 4. sınıflara yönelik Türkçe ve İngilizce yardımcı kaynak setlerinin hazırlık çalışmaları devam ediyor. Türkçe ve İngilizce Öğretim Programları temel alınarak hazırlanan etkinlik örnekleriyle sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının zenginleştirilmesi, öğretmenlerin süreç değerlendirmeye yönelik yetkinliklerinin artırılmasını amaçlıyoruz.'' dedi.
Bakan Özer, Türkçe ve yabancı dil derslerinde tamamlayıcı ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının kullanılmasını istediklerini belirterek, şu bilgileri verdi:
"Bu hedef doğrultusunda, süreç değerlendirme temel alınarak hazırlanan yardımcı kaynak kitapların ülke genelinde yaygınlaştırılmasının, sınıf içi ölçme ve değerlendirme uygulamalarının geliştirilmesine ve süreç değerlendirmeye yönelik iyi örneklerin artmasına katkı sağlamasını planlıyoruz. Bu bağlamda dil eğitimi, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren farklı mekanizmalar ve öğretim materyalleri ile güçlendirilerek ve ölçme değerlendirme sistemi yeniden şekillendirilerek Bakanlığımızca daha iyi noktalara taşınacaktır."